JOM KLIK2...

Sunday 28 October 2012

a long journey

ok , tengok tajuk entry pn dah tau
kompem aku nak cite pasal perjalanan balik rayo haji ..
actually bukan la LONGGG sangat . perak je pun . haha
tp disebabkan jem yang teruk pada malam raya tu , aku terpaksa redha sampai rumah jam 4pagi .
*tak pernah dibuat weii , malam raya xdk kat rumah . pengalaman nihh !
biasa dalam 3jam bole sampai rumah . kali ni sekali 2x ganda beb .. 6jam baru sampai .
memang aku berchinta la dalam kete tu .. dah la hujan , aircorn pasang satu pn mcm kt dalam peti ais .
so , ape lg , sepanjang perjalanan la batuk aku menjadi-jadi .
sampai nak batuk pun serba salah :
                                      1st-takot satu kete kunk berjangkit
                                     2nd-takot baby dalam tu tidonye terganggu ..
haishh , pasal batuk pun bole buat aku dilema sorg . HAHA
last2 aku batukkan je .. dah tak tahan gila . mcm ada benda garu2 tekak aku ni jee ..

sampai kat rumah , terus makan rendang+ketupat yang mak dah siap masak tu
*thanks MAKK .. sedap sgttt .. lep u
then , mak dengar aku batuk2 .. terus paksa makan ubat .
see , kn aku dah ckp kat entry lepas2 tu . kalau kat rumah sure mak bising2 soh mkn ubat .
mmg mcm tu lah prihatinnya seorg ibu pd anaknya :)

ok , hari raya aku kali ni sama je rutinnya mcm taon2 lepas
ada rendang , lemang , ketupat , sate , balik rumah nenek , lepak2 , bla bla bla

and , harini kami (aku ,kakak, angah n family dia )
balik semula ke KL
n kena menghadap jem buat kali kedua . haishh , apelaa nasib ..
egt keluar rumah awal xdk la jemm ..rupanya sama jee
ni nak cite panjang2 pn xboleh , sbb aku byk tido dalam kete ! hahah
tp yg aku egt angah konon2 nk ekot jalan shortcut sgt , sampai tersesat n pusing2 tempat sama . siap lalu jalan tanah merah lg tu .. dah mcm pacuan 4roda je myvi tu angah hentam . kahkahkah
nasib la jumpa jalan keluar .
siap ada org bagi daging korban tengah jalan tuu .. *hikmah org tersesat agaknye .. hehe
and noww .. im HERE !!

No comments: